تخمه آفتابگردان طعم دار درمان قطعی آرتروز گردن است

تخمه آفتابگردان طعم دار عمدتاً برای روغن آن استفاده می‌شود، اما مانند سایر دانه‌های روغنی، غذای باقی‌مانده پس از استخراج روغن به دلیل محتوای پروتئین بالایی که دارد، محصول ارزشمندی است. تخمه آفتابگردان به دلیل محتوای پروتئین بالا و در دسترس بودن زیاد، جذاب است.

در مقایسه با سایر منابع پروتئین گیاهی، دانه‌های آفتابگردان حاوی فاکتورهای ضد تغذیه‌ای کم یا بدون فاکتور هستند و به جز لیزین موجود در غلظت کم، ترکیب اسید آمینه آن‌ها مطابق با طرح کلی سازمان غذا و کشاورزی از نیازهای انسانی است.

پروتئین آفتابگردان عمدتاً از آلبومین و گلوبولین تشکیل شده و در نتیجه حلالیت ذاتی بالایی دارد. امروزه بازار اصلی پروتئین آفتابگردان به خوراک دام متکی است. این فصل پروتئین‌های آفتابگردان، عمدتاً پروتئین‌های دانه، از جمله ترکیب، ساختار، پایداری و خصوصیات بیوشیمیایی و مولکولی را مورد بحث قرار می‌دهد.

اگرچه اسیدهای چرب ترانس افزایش یافته است که با بیوهیدروژنه ناقص غده شیر سازگار است. اسیدهای چرب توسط میکروارگانیسم های شکمبه. در مقایسه با SB اکسترود شده، SF نورد شده از تولید شیر مشابهی پشتیبانی می کند و تمایل به حفظ درصد پروتئین شیر طبیعی دارد، زمانی که هر دو در رژیم غذایی گنجانده شدند تا 3.7٪ چربی مکمل را فراهم کنند.

گونه های SF با اسید اولئیک بالا توسعه یافته اند که غلظت اسید لینولئیک را کاهش داده و درصد چربی شیر را در مقایسه با SF معمولی حفظ می کنند. غلظت اسیدهای چرب شیر به روشی مشابه آنچه در SF معمولی مشاهده می‌شود، تغییر می‌کند، اما در درجه‌ای که اسیدهای چرب فردی تغییر می‌کنند، متوسط است.

فرآوری تخمه آفتابگردان بر روی روغن آفتابگردان به عنوان با ارزش ترین محصول تمرکز دارد. به عنوان روغن با ارزش بالا در کاربردهای مختلف غذایی استفاده می شود. کنجاله بدون روغن یک محصول جانبی محسوب می شود و بیشتر به عنوان خوراک دام استفاده می شود.

در سال 2011، تولید سالانه جهانی کنجاله آفتابگردان بدون روغن 16 میلیون تن بود. ترکیب کنجاله بدون روغن به کارایی فرآیند خرد کردن و ترکیب دانه بستگی دارد. همانطور که در جدول 8.A نشان داده شده است، با محتوای پروتئین نسبی کم و محتوای فیبر خام بالا مشخص می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.