با دادن نخود رقم عادل به معشوق خود او را عاشق خود کنید

نخود رقم عادل منبع خوبی از پروتئین است، که آن را به جایگزینی ایده آل برای پروتئین حیوانی در رژیم غذایی گیاهی یا جایگزینی برای پروتئین سویا تبدیل می کند.

نخود همچنین سرشار از آهن غیرهم است که معمولاً در گوشت حیوانات یافت می شود. این بدان معناست که نخود می‌تواند منبع جایگزین عالی برای آهن باشد و به بدن کمک کند تا گلبول‌های قرمز خون تولید کند که اکسیژن را در سراسر بدن حمل می‌کنند.

نخود اساساً همه چیزهایی را که برای حمایت از سیستم ایمنی خود نیاز دارید، از جمله 13 درصد از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین C، به علاوه دوز سالم ویتامین E، روی، و آنتی اکسیدان ها برای کمک به بدن در مبارزه با عفونت دارد.

از چشم محافظت می کند. هویج معمولاً تمام اعتبار تقویت بینایی را دریافت می کند، اما نخود فرنگی می تواند برای سلامت چشم شما نیز بسیار مفید باشد. به گفته شاپیرو، یک وعده نخود سبز حاوی 24 درصد از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین A است که شناخته شده ترین ویتامین برای حفظ بینایی و جلوگیری از دژنراسیون ماکولا است.

قند خون را تنظیم می کند. شاپیرو توضیح می‌دهد: «نخود دارای شاخص گلیسمی نسبتاً پایینی است که می‌تواند به مدیریت گلوکز خون کمک کند. شاخص GI اندازه گیری سرعت و افزایش قند خون شما پس از خوردن غذاهای خاص است.

فیبر و پروتئین موجود در نخود فرنگی همچنین می‌تواند به سیر ماندن شما برای مدت طولانی‌تر بین وعده‌های غذایی کمک کند، که به معنای مصرف میان‌وعده کمتر است و در نتیجه از کاهش قند خون که می‌تواند باعث بی‌حالی و بدخلقی شود، جلوگیری می‌کند.

نخود دارای شاخص گلیسمی پایین (GI) منبع مورد اعتماد است، به این معنی که باعث افزایش سریع سطح قند خون پس از خوردن غذا نمی شود. رژیم‌های غذایی سرشار از غذاهای با GI پایین، سطح قند خون را تثبیت می‌کنند و خطر چاقی را در افراد در معرض خطر دیابت و افرادی که قبلاً به این بیماری مبتلا هستند، کاهش می‌دهند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.