نخود آبگوشتی تازه تنها راه نجات از ویروس کرونا است

تمام موادی که نخود آبگوشتی تازه را تشکیل می دهند تأثیر مفیدی بر سلامت ما دارند. نخود برای پیشگیری از کم خونی و چاقی مفید است، عملکرد کبد، کلیه ها و سیستم قلبی عروقی را بهبود می بخشد. با گنجاندن غذاهای نخود در رژیم غذایی خود می توانید روند هضم را تنظیم کنید.

نخود سبز جوان به تسکین تورم و حذف کرم ها کمک می کند، اثر ضد عفونی کننده دارد. کود حاصل از آن پوست را سفید می کند، کک و مک و لکه های پیری را روشن می کند.

برگ نخود نیز اثر شفابخشی دارد. حاوی اسید اگزالیک و سیتریک است، به همین دلیل از جوشانده و دم کرده آن برای از بین بردن ماسه و سنگ های ریز از کلیه استفاده می شود.

غلات حاوی فیبر هستند، بنابراین نخود به پاکسازی روده ها از سموم انباشته شده کمک می کند. و همچنین اسید نیکوتینیک – همراه با سایر مواد، سطح طبیعی کلسترول خون را حفظ می کند و احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

تیامین موجود در نخود (یکی از ویتامین های گروه B) عملکرد مغز را بهبود می بخشد، به ما قدرت می دهد و انرژی بدن را تامین می کند. نخود به ویژه برای کودکان و نوجوانان مفید است.

رشد را تحریک می کند، کاهش اشتها را بهبود می بخشد، به درک بهتر یادگیری کمک می کند و تون ماهیچه های دستگاه گوارش و قلب را حفظ می کند. بزرگسالان برای کند کردن روند پیری به تیامین نیاز دارند، زیرا دارای خواص آنتی اکسیدانی است از سلول های ما در برابر اثرات مخرب محیط خارجی، سیگار کشیدن و الکل محافظت می کند.

ویتامین H یک ویتامین زیبایی است، همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی بارز است، میزان قند خون، سیستم گوارشی و عصبی را تنظیم می کند و وضعیت طبیعی پوست و غشاهای مخاطی را حفظ می کند.

بسیاری از مواد موجود در دانه های نخود در سنتز مواد مورد نیاز ما نقش دارند: اسیدهای آمینه، پروتئین ها، هورمون ها، اسیدهای چرب، کلسترول خوب، ویتامین های A و D، گلوکز.

فسفر و اسید فسفریک در تشکیل بسیاری از آنزیم‌های لازم برای واکنش‌های شیمیایی طبیعی شرکت می‌کنند و انتقال اکسیژن را در سلول‌های خونی بهبود می‌بخشند. علاوه بر این، اسکلت ما عمدتاً از نمک های فسفات تشکیل شده است.