مردی که با چوب چهار تراش در اصفهان سلبریتی ها را به قتل می رساند

ساختار اصلی چوب چهار تراش در اصفهان از سلول هایی با اشکال و اندازه های مختلف تشکیل شده است که به طور محکم در کنار هم رشد کرده اند. در چوب خشک این سلول ها ممکن است خالی یا تا حدی با صمغ، رزین یا رسوبات دیگر پر شده باشند.

آنهایی که به طور قابل توجهی دراز هستند، الیاف نامیده می شوند که طول آنها ممکن است در یک درخت و از گونه ای به گونه دیگر متفاوت باشد، و به طور متوسط در چوب های سخت کوتاه تر از چوب های نرم است.

الیاف، که منبع اصلی استحکام چوب یا کاغذ ساخته شده از آن هستند، به موازات محور بلند درخت قرار دارند، بنابراین خواص استحکام بسیار خوبی در این جهت ایجاد می‌کنند.

علاوه بر این، چوب‌های سخت دارای سیستمی از سلول‌های بزرگ‌تر هستند که به نام آوندها شناخته می‌شوند، که از طریق آن شیره به صورت عمودی حرکت می‌کند. هم چوب‌های سخت و هم چوب‌های نرم دارای سیستم‌هایی از سلول‌ها به نام پرتو هستند که حرکت افقی شیره را فراهم می‌کنند.

غالباً بین چوب جدیدی که در اوایل فصل تشکیل می شود و چوبی که بعداً تشکیل می شود تفاوت وجود دارد، به طوری که حلقه های رشد سالانه مشخصی در مقطع تنه ایجاد می شود. اگرچه رشد عمدتاً در کامبیوم انجام می‌شود، سلول‌های زنده حلقه‌های مجاور که از رشد گذشته تشکیل شده‌اند، به عنوان بخشی از درخت زنده به کار خود ادامه می‌دهند و حلقه‌ای متحدالمرکز از موادی به نام چوب صنوبر می‌سازند.

لایه های قدیمی تر چوب صنوبر به تدریج کمتر فعال می شوند و به هسته چوب قلب اضافه می شوند. با انباشته شدن برخی از مواد، چوب قلب ممکن است گاهی تیره شود به طوری که از نظر بصری از چوب صنوبر قابل تشخیص باشد، اما هیچ تفاوت ثابتی بین این دو از نظر کیفیت نهایی وجود ندارد.

در مرکز تنه یک هسته کوچک به نام مغز وجود دارد که معمولاً به رنگ تیره تر است. این بخشی از رشد اولیه بود که در ازدیاد شدن ساقه ها و تشکیل شاخه ها شکل گرفت. شاخه ها از مغز منشا می گیرند و با تنه رشد می کنند و گره هایی را در چوب اره ایجاد می کنند.