علاقه ی دختری به انجیر سیاه در بازار موجب جنون او شد

گیاه میوه ای که امروز مورد بحث قرار خواهد گرفت، در بسیاری از کشورهای آسیای مرکزی، خاورمیانه، مدیترانه، قفقاز و در سواحل دریای سیاه شناخته شده است. بسته به منطقه، این گیاه را متفاوت می نامند اما پر طرفدار ترین آن انجیر سیاه در بازار است.

در بیشتر این مناطق درخت انجیر به عنوان یک گیاه میوه با ارزش به طور فعال و با موفقیت کشت می شود. حتی قبل از ظهور دوره جدید، انجیر در عربستان رشد می کرد و بعداً آن را به فنیقیه، سوریه و مصر آوردند. در قرن 13 ق.م. این گیاه نقش مهمی در کشاورزی پادشاهی پیلوس داشت.

امروزه این گیاه به طور گسترده در قاره آمریکا رشد می کند، جایی که در پایان قرن شانزدهم توسط ملوانان آورده شد. “درخت انجیر” از کجا آمده است؟ انجیر اولین بار در قرن 18 به روسیه آورده شد.

علاوه بر این، نام این میوه (یا توت) قبلاً به شکل اصلاح شده بود: کلمه “ficus” که برای همه شناخته شده بود، دستخوش یک سری تغییرات شد که نتیجه آن ظاهر کلمه “انجیر” بود. ، و در نهایت وارد زبان روسی شد. بعدها «درخت انجیر» نیز از نام میوه شکل گرفت.

با توجه به این واقعیت که انجیر، به هر حال، فیکوس است، این درختان بسیار بلند یا حتی درختچه های درخت مانند با پوست خاکستری روشن و صاف نیستند.

میوه ها در ابتدای رسیدن طبق معمول سبز هستند. هنگامی که بالغ می شوند، رنگی از زرد تا سیاه-آبی و گلابی شکل به دست می آورند. میوه های انجیر با پوستی نازک با کرک های کوچک پوشیده شده اند. در بالا یک روزنه وجود دارد که با فلس پوشانده شده است.

درخت انجیر برداشت بسیار زیادی می دهد: امروزه تا 20 تن میوه انجیر از یک هکتار در مناطق کشت برداشت می شود. این گیاه، مانند همه فیکوس ها، بی تکلف است: می تواند در زمین های فقیر، سنگ ها، دیوارهای سنگی رشد کند.

با این حال، درختان قدرتمند نیز در دره های رودخانه ها یافت می شوند. انجیر در 2-3 سال شروع به میوه دادن می کند. امید به زندگی یک گیاه بالغ از 30 تا 60 سال و گاهی تا 300 سال است.