دستگاه فشار خون beurer bm20 موجب جلوگیری از ابتلا به فشار خون می شود

برای اندازه گیری فشار خون، پزشک از ابزاری به نام فشارسنج یا دستگاه فشار خون beurer bm20 استفاده می کند که بیشتر به عنوان کاف فشار خون شناخته می شود. کاف دور بازوی شما پیچیده شده و باد می شود تا جریان خون در شریان شما متوقف شود.

همانطور که کاف به آرامی تخلیه می شود، پزشک از گوشی پزشکی برای گوش دادن به خونی که از طریق شریان پمپاژ می شود استفاده می کند. این صداهای پمپاژ بر روی یک سنج متصل به کاف ثبت می شوند. اولین صدای پمپاژی که پزشک شما می شنود به عنوان فشار سیستولیک ثبت می شود و آخرین صدای فشار دیاستولیک است.

اگرچه فشار خون متوسط (BP) با افزایش سن افزایش می یابد، اما ممکن است زیرمجموعه ای از افراد وجود داشته باشند که فشار خون آنها با افزایش سن افزایش نمی یابد. مشخص کردن جمعیتی که فشار خون طبیعی خود را حفظ می‌کنند می‌تواند به تلاش‌های پیشگیری از فشار خون بالا کمک کند.

فشار خون همیشه در روزهای مختلف و زمانی که در حالت استراحت هستید اندازه گیری می شود. اگر چند مورد از این اندازه‌گیری‌ها بیش از حد بالا باشد، گفته می‌شود که شما فشار خون بالا دارید، حتی اگر فقط یکی از این دو یا سیستولیک یا دیاستولیک بالا باشد. اصطلاح پزشکی فشار خون بالا فشار خون بالا است. در بزرگسالان، فشار خون تحت مقدار سیستولیک 140 میلی‌متر جیوه طبیعی و تحت مقدار دیاستولیک 90 میلی‌متر جیوه در نظر گرفته می‌شود.

هنگامی که فشار خون خود را برای اولین بار اندازه گیری می کنید، اندازه گیری فشار خون در هر دو بازو منطقی است، زیرا گاهی اوقات فشار خون تنها در یک طرف بالا است. مقادیر بالاتر همیشه آنهایی هستند که برای ارزیابی فشار خون استفاده می شوند.

پس از آن کافی است فشار خون را فقط در بازویی که خوانش بالاتری ایجاد کرده است اندازه گیری کنید. اگر مقدار سیستولیک بیش از 140 میلی‌متر جیوه، مقدار دیاستولیک بیش از 90 میلی‌متر جیوه باشد، یا اگر هر دو بالاتر از این مقادیر باشند، فردی مبتلا به فشار خون بالا در نظر گرفته می‌شود.