بذر کنجد درجه یک مرغوب

بذر کنجد درجه یک مرغوب، را می توانید این روزها به راحتی از طریق فروشگاه های اینترنتی مختلفی که در این زمینه فعالیت می کنند، تهیه کنید. بذر کنجد Sesame Plant یکی از بهترین بذر ها در بین انواع دانه های روغنی می باشد که از خواص عالی و مفیدی برخوردار است به راحتی در مناطق گرمسیری کشت می شود، چون در برابر گرما مقاومت بالایی دارد.

بذر کنجد درجه یک مرغوب

مقدار بذر کنجد در هر هکتار

مقدار بذر کنجد در هر هکتار مقدار بذر کنجد در هر هکتار بین 6 تا 7 کیلو گرم می باشد، که عوامل زیادی روی میزان بذر مصرفی در هر هکتار بستگی دارد‌، که از این عوامل می توان به کیفیت خاک و غنی بودن آن از نظر مواد غذایی، کود یا فقر کودی، جنس خاک، آب و هوای رطوبت محیطی، آب و هوای منطقه ای که محصول در آن کشت می شود، نوع و کیفیت بذر ( بذر اصلاح شده، بذر کشاورزی معمولی و بذر هیبرید)، بیماری ها و آفات موجود در خاک، نوع کشت، قوه نامیه و علف های هرز اشاره کرد.

بذر کنجد در ایران در فارس، سیستان و بلوچستان و جنوب شرقی کشور بیشتر کشت می شود ولی در مازندران هم در برخی از کشت های بهاره، عملیات کشت کنجد انجام می گردد. این گیاه را نباید در زمین های بدون بنیه و در زمین های شور کاشت. خاکی که در آن کشت این نوع دانه روغنی انجام می شود باید بافت متوسطی داشته باشد و از نظر درصد غذایی غنی باشد. با آغاز بهار یعنی فروردین و اردیبهشت ماه کشت این محصول شروع می شود و در اواسط تابستان یعنی مرداد ماه برداشت آن انجام می گردد.‌

دانه های کنجد از نظر طعم، اندازه و بو با هم متفاوت می باشند. در جهان بزرگترین تولید کننده بذر کنجد، کشور هندوستان می باشد که 2.5 میلیون هکتار از مزارع خود را هر ساله به کشت این محصول اختصاص می دهند. به صورت یک ساله گیاه این نوع بذر کشت می شود و در برخی از مناطق هم دو ساله می باشد. بین 50 تا 150 سانتی متر ارتفاع ساقه های این گیاه است و حدود یک متر ریشه های آن در خاک رشد می کنند.

گل های بنفش و سفیدی که این گیاه دارد، باعث شده به گیاهی زیبا تبدیل شود‌ و دارای میوه هایی به اندازه حدود 4 سانتی متر باشد که میوه های آن به کپسول های ترک خورده شباهت دارند. این نوع بذر روغنی را می توانید در باغچه و خانه پرورش دهید، چون با شرایط آب و هوایی سازگاری دارد. همان طور که قبلا اشاره کرده ایم این نوع بذر، دانه ای روغنی می باشد، که از آن روغن تهیه می کنند. روغنی که از دانه های کنجد به دست می آید به آن ملکه روغن ها می گویند که دارای کلسیم، پروتئین، ویتامین E، اسید لینوئیک، ویتامین B و ویتامین A می باشد.

قیمت بذر کنجد درجه یک

قیمت بذر کنجد درجه یک قیمت بذر کنجد درجه یک، بی تأثیر از تغییرات نرخ ارز و تورم نبوده است به همین دلیل با نوساناتی همراه می باشد و شما می توانید با قیمت جدیدی آن را مشاهده کنید‌. علاوه بر این نوع بذر، نوع خرید و شرایط بازار هم روی قیمت تأثیر گذار می باشند.

خرید بذر کنجد ناشکوفا

خرید بذر کنجد ناشکوفا خرید بذر کنجد ناشکوفا از سایت های فروش رونق فراوانی گرفته است، چون عرضه کنندگان اینترنتی با ارائه محصول با مرغوبیت بالا توانسته اند، رضایت بیش از 90 درصد مشتریان را به خوبی جلب کنند. بذر کنجد رقم ناشکوفا، به صورت کاملا مکانیزه، کاشت، داشت و برداشت آن انجام می شود و قابلیت برداشت آن با کمباین وجود دارد‌. یکی از مزیت های مهم بذر کنجد این است، که باعث شده کشاورزی در مناطق خشک و نیمه خشک توسعه پیدا کند و در تناوب غلات به عنوان یک کشت تابستانه زراعت دوم استفاده می شود. خرید بذر کنجد به دلیل خواص درمانی که دارد همیشه از بازار گرمی برخوردار می باشد.

به عنوان نمونه، دانه کنجد سرشار از پروتئین است به طوری که 4.7 گرم پروتئین در هر اونس دانه کنجد وجود دارد و 20 درصد دانه کنجد از پروتئین تشکیل شده است. دارای ترکیبات ضد سرطانی می باشد و مصرف آن می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد و این به دلیل فیتوسترول، منیزیم و اسید فیتیک موجود در آن می باشد. خاصیت کاهندگی استرس و اضطراب را دارد، چون حاوی کلسیم، منیزیم و مواد معدنی می باشد. علاوه بر این دارای ویتامین های آرام بخش تریپتوفان و تیامین است و باعث افزایش تولید هورمون شادی سروتونین می شود و به بهبود خلق و خو کمک می کند.

سرشار از آهن می باشد لذا مصرف آن برای افرادی که به ضعف و کم خونی مبتلا هستند، بسیار مفید و ضروری می باشد. از پوست در مقابل تابش DNA محافظت می کند. به تسکین درد کمک خواهد کرد و از آرتریت پیشگیری می نماید و باعث قوی تر شدن رگ های خونی، مفاصل و استخوان ها می شود‌. تاثیرات مصرف الکل را از بین می برد و به داشتن کبدی سالم کمک می کند. از دیابت پیشگیری می نماید زیرا دانه های کند حاوی منیزیم و دیگر مواد مغذی می باشند.

باعث کاهش فشار خون می شود، چون سرشار از منیزیم می باشد. در این جا لازم است به این نکته اشاره کنیم که دانه های کنجد سیاه مواد مغذی بیشتری نسبت به دانه های کنجد سفید دارند‌. حاوی فیتوسترول هایی می باشد که به مسدود کردن تولید کلسترول کمک می کند به دلیل محتوای فیبر بالایی که دارد برای تقویت گوارش و هضم غذا فوق العاده می باشد. باعث تولید کلاژن می شود و این به دلیل محتوای بالای روی آن می باشد که کلاژن بافت های آسیب دیده پوست را ترمیم می کند و باعث ایجاد الاستیسته می شود‌. برای سلامت قلب بی نظیر خواهد بود و این به دلیل خاصیت آنتی اکسیدان و ضد تورمی آن می باشد.

قیمت بذر کنجد اصلاح شده

قیمت بذر کنجد اصلاح شده قیمت بذر کنجد اصلاح شده به فاکتور های متعددی از جمله، سفید بودن بذر، کیفیت، نوسانات نرخ ارز، بازه زمانی خرید، حجم خرید، قانون عرضه و تقاضا، حجم تولید، هزینه های تولید و…. بستگی دارد‌‌. همخوانی عرضه و تقاضا، یکی از عوامل موثر در قیمت این نوع محصول می باشد و اگر مقدار عرضه کمتر از تقاضا به صورت لحظه ای قیمت افزایش پیدا می کند.

همان طور که در بالا اشاره شد، بازه زمانی کاشت هم یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار بر روی قیمت می باشد. تیرماه بهترین زمان برای کاشت بذر کنجد است که در این ماه قیمت نسبت به دیگر ماه ها حدودا بالاتر می باشد. در این جا لازم است به این نکته اشاره کنیم که زمان کشت این نوع محصول نسبت به شرایط اقلیمی در استان های مختلف متفاوت می باشد.

خرید بذر کنجد سفید

خرید بذر کنجد سفید اگر به دنبال خرید بذر کنجد سفید با بالاترین مرغوبیت و بهترین قیمت هستید، باید به روش آنلاین اقدام کنید، چون روش اینترنتی همیشه مطمئن ترین روش برای خرید محصول با کیفیت بالا می باشد. بعد از خرید بذر کنجد سفید و کاشت آن لازم است با طریق کاشت بذر کنجد سفید آشنا شوید که ما به طور کامل شرایط کشت کنجد سفید را برای شما عزیزان شرح داده ایم. از طریق بذر، کنجد تکثیر می شود‌. زمین مورد کشت را باید قبل از کاشت بذر آماده کنید.

بذر های کنجد چون کوچک می باشند برای کشت آن ها باید با مواد آلی و خاک بذر ها را ترکیب کنید و سپس آن ها را در زمین مورد نظر بپاشید و آبیاری کنید. به صورت مکانیزه و ردیفی هم می توانید بذرهای کنجد را در زمین بکارید و آن را آبیاری کنید. بذر بعد از مدتی جوانه می زد و رشد می کند.‌ برای دستیابی به حداکثر بازدهی، یکنواخت بودن زمین، میزان بذر و عمق کاشت بسیار مهم می باشد. بین 30 تا 60 سانتی متر ارتفاع گیاه کنجد سفید است و بین 10 تا 20 سانتی متر فاصله کاشت بذر کنجد سفید است‌. بعد از این که بذر را کاشتید باید لایه خاک نازک نرم و کود را روی بذر های کشت شده بریزید‌.

برای رشد این گیاه به خاک حاصلخیز با زهکشی مناسب نیاز می باشد‌. دمای مناطق گرم و خشک، دمای ایده آل برای رشد این گیاه است. یک تا دو ماه بعد از کاشت گلدهی این گیاه انجام می شود‌. به آبیاری متوسطی این گیاه نیاز دارد‌. مقاومت زیادی در برابر خشکی دارد‌ و به نور زیاد خورشید نیاز دارد، چون از گیاهان آفتاب دوست می باشد.

آبیاری کنجد باید کیفیت خوبی داشته باشد. آب های با شوری کمتر از 2000 میکرو زیمنس بر سانتی متر را این گیاه ترجیح می دهد و هر چه خاک شوری بیشتری داشته باشد، کیفیت آب آن باید بیشتر باشد‌. این گیاه اگر چه به خشکی مقاوم می باشد ولی تنش آبی می تواند باعث کاهش کمی و کیفی محصول شود به ویژه در مراحل تشکیل کپسول، ظهور گل و پر شدن دانه ها، قبل از 4 تا 6 برگی در مراحل اولیه رشد به خشکی حساس می باشد ولی مقاومت به خشکی آن بعد توسعه سیستم ریشه ای آن زیاد می شود‌. با توجه به شرایط اقلیمی و بافت خاک، میزان آبیاری می تواند، متفاوت باشد ولی به طور کلی بین 7 تا 10 روز یکبار باید آبیاری مزارع کنجد انجام شود.

برای تعیین زمان برداشت، مهمترین مشخصه کاربردی رسیدگی دانه ها در کپسول های میانی، تغییر رنگ و ریزش برگ ها می باشد. برای برداشت کنجد شکوفا اصل باید قبل از شکوفایی کپسول ها،‌ برداشت انجام شود. بذر کنجدهایی که جزو ارقام شکوفا هستند، با کمباین برداشت مستقیم آن ها مقدور و عملی نیست. به صورت دو مرحله ای برداشت کنجد انجام می شود‌. در مرحله اول با دروگر مناسب باید بوته ها برداشت شود و سپس دسته بندی آن ها انجام می گردد. در مرحله بعد در محل مناسبی بافه ها باید به صورت ایستاده قرار داده شوند، تا خشک گردند. سپس با خرمن کوب و دست دانه ها را جدا می کنند.

بذر کنجد دشتستان

بذر کنجد دشتستان بذر کنجد دشتستان، از نظر کیفیت فوق العاده می باشد و با بهترین قیمت و بدون واسطه به صورت آنلاین پخش و عرضه آن انجام می شود. کشت مستقیم بذر کنجد در آب و هوای مناسب بهاری باید انجام شود چون دمای هوا روی رشد این نوع بذر تأثیر بسیار زیادی دارد‌. لذا برای کاشت آن در هوای آزاد دما باید مطلوب باشد. در مرحله اول باید برای کشت بذر ها بستر مناسبی از خاک که شامل ترکیبی از خاک باغچه با خاک لومی شنی می شود، فراهم شود‌.

خاک بستر برای کاشت این محصول باید فاقد از هر گونه کلوخ، سنگ باشد و خاک نرم باشد و این به دلیل حساسیت بذر کنجد است‌. بذر کنجد به دلیل این که اندازه بسیار کوچکی دارد، بهتر است در هنگام کاشت آن با کمی ماسه ترکیب شود تا کشت آن راحت تر انجام شود. برای کاشت بذر کنجد باید آن را در عمق 2 تا 3 سانتی متری قرار دهید و در فواصل 10 سانتی متری و ردیف های 50 سانتی متری کاشت بذر انجام شود‌.

خاک باید تا قبل از جوانه زنی بذر ها همیشه مرطوب باشد و آبیاری باید بین 7 تا 10 روز یک بار انجام شود‌ و هنگامی که دانه های کنجد تغییر رنگ پیدا می کنند و برگ های گیاه می ریزند، زمان برداشت کنجد می باشد. کاشت غیر مستقیم بذر کنجد مخصوص فصل پاییز است و باید تمام مراحل بالا که گفته شده در این روش کشت هم رعایت شود‌. در گلدان های مخصوص کشت بذر باید به جای خاک باغچه، انجام گردد. برای این که شرایط زهکشی برای گلدان فراهم شود باید ته گلدان کمی سوراخ شود و در کف آن یک لایه نازک سنگریزه ریخته شود. در مرحله بعد گلدان را با خاک مناسب پر کنید.

برای رشد بذر کنجد و رشد گیاه کنجد به ترتیب دما باید 10 درجه و 27 درجه باشد. خاک نرم و شنی با زهکشی مناسب برای کشت این نوع بذر لازم و ضروری است و از کود های سولفات منیزیم، نیتروژن و سولفات پتاسیم باید استفاده شود‌.

خرید بذر کنجد پر محصول

خرید بذر کنجد پر محصول خرید بذر کنجد پر محصول، همیشه از بازار داغی برخوردار می باشد و این به دلیل مزیت های کشت کنجد است، که از مزیت های کاشت کنجد به گزینه های زیر می توان اشاره کرد:

  • کنجد به گرما و خشکی مقاوم می باشد و در مقایسه با دیگر محصولات تابستانه به آب کمتری نیاز دارد.
  • دوره رشد آن کوتاه می باشد و برای کشت های بعدی زمین آزاد می شود‌.
  • در تناوب زراعی مزیت های زراعی فراوانی دارد.
  • باعث گسترش کشاورزی در مناطق گرم و خشک می شود.