بذر کنجد اصلاح شده

ورود بذر های اصلاح شده به بازار های فروش، زمینه ای را ایجاد کرد تا از یک طرف کیفیت محصولات تولیدی بیشتر شده و از طرفی دیگر، میزان برداشت به ازای واحد زیر کشت، افزایش دو چندانی پیدا کند اما توجه داشته باشید که در میان بذر ها نیز، اصلاح برخی نسبت به بقیه کارآمد تر بوده است به این صورت که اصلاح نژادی و ژنتیکی برخی گونه ها کوثر تر بوده که بذر حلوا ارده در یزد اصلاح شده یکی از آنها است.

بذر کنجد اصلاح شده

بذر کنجد را چگونه بکاریم

بذر کنجد را چگونه بکاریم کاشتن یک بذر، باید با رعایت یکسری نکاتی انجام شود که در نهایت تمامی این موارد موجب می شوند که گیاه یا به اصطلاح پایه جدید و استواری تشکل گردد اما بسته به نوع بذر، نحوه کاشت، زمان آن و همچنین کیفیت خاک و چگونگی اصلاح آن، متفاوت می باشد و بر همین اساس باید قبل از انجام فرایند کشت بذر، اطلاعات لازم و کافی را در این زمینه به دست آورده باشیم که در ادامه این موضوع، می خواهیم شما را با چگونگی کاشتن بذر کنجد آشنا نماییم.

نخستین نکته ای که باید آن را مد نظر قرار دهید این است که وجود رطوبت در بذر ها، کیفیت جوانه زنی و محصول نهایی را به شدت کاهش می دهد و به همین دلیل باید توجه کنید که دانه های ارده کنجد 700 گرمی را که می خواهید بکارید، خشک نمایید و برای این کار نیز از دستگاه های خشک کن استفاده کنید همچنین در طی فرایند حذف رطوبت، از بالا رفتن بیش از حد دما جلوگیری نمایید.

پس از آنکه بذر های کنجد کاملا خشک شدند، آماده کاشت می باشند به این صورت که با کاشتن دانه ها در فاصله ۳ تا ۴ سانتی متری و در ردیف های ۳۰ سانتی متری، می توانید بهترین بازده را از سطح زیر کشت خود داشته باشید اما موضوع دیگری که باید به آن اشاره کنیم، نحوه آبدهی به جوانه های تازه روییده می باشد به صورتی که باید با استفاده از یک آبپاش و بدون برخورد مستقیم جریان آب با گیاه انجام شود.

خاک را تا جایی که امکان دارد، با استفاده از کود های طبیعی غنی کنید و از اضافه کردن کود های شیمیایی بپرهیزید زیرا این کار باعث می شود که محصول نهایی شما از حالت ارگانیک خارج شده و در بازار های مصرف، با کاهش تقاضا روبرو خواهید شد بعلاوه این امر سبب می شود که آسیب های وارد شده به محیط زیست نیز به حداقل ممکن کاهش یابد.

بهترین نوع بذر کنجد

بهترین نوع بذر کنجد از لحاظ علمی، گونه و نژاد، دو مقوله کاملا جدا از هم می باشند به این صورت که شاید دو جاندار از یک گونه باشند ولی نژاد آنها متمایز از یکدیگر باشد و این مطلب در مورد گیاهان نیز صادق می باشد به صورتی که با اصلاحات ژنتیکی که در آزمایشگاه ها و با استفاده از تکنیک های بیوتکنولوژی انجام می شود، بذر هایی با مقاومت زیستی بالاتر و همچنین کیفیت بهتر، تولید می شوند.

کنجد دارای انواع بذر های مختلف می باشد که هر کدام از آنها دارای استفاده های خاص خود می باشند به همین دلیل است که نمی توان یک نوع خاص را به عنوان گونه برتر انتخاب نمود به طور مثال، نژاد کنجدی که برای روغن گیری بهتر است، نسبت به نژادی که جهت مصارف خام و یا آشپزی استفاده می شود، تفاوت دارد و همین امر، تنوع زیادی را به بازار داده است.

بهترین بذری که می خواهید برای تهیه روغن انتخاب کنید، کنجد روغنی است که نوعی نژاد کنجد اصلاح شده می باشد که برای روغن گیری و همچنین تهیه سوخت های زیستی استفاده می شود از طرفی دیگری اگر می خواهید کنجد مورد نظر را برای مصارف خوراکی و آشپزی برگزینید، کنجد های ایرانی و برخی گونه های کنجد خارجی، انتخاب مناسبی است.

خرید بذر کنجد هلیل

خرید بذر کنجد هلیل یکی از مهمترین شاخص های که در مورد بذر های کنجد، مورد توجه قرار می گیرد، شاخص تاب آوری یا تحمل پذیری بیماری ها است به این صورت که بذر های کنجد به دلیل داشتن حساسیت بافتی و همچنین آسیب پذیر بودن جوانه های آن، به سرعت در برابر تغییرات محیطی آسیب دیده و از بین می‌ روند که این موضوع نیز به معنای وارد آمدن شکست مالی بسیار سنگینی است زیرا از یک طرف هزینه پرداخت شده برای خرید بذر ها، هدر می رود و از طرفی دیگر زمین کشاورزی برای یکسال غیر قابل کشت خواهد شد.

بر اساس آنچه که گفته شد، در میان بذر های موجود در بازار های حال حاضر، برای خرید چند انتخاب بیشتر باقی نخواهد ماند و از جمله آنها، بذر هلیل می باشد که نوعی بذر اصلاح شده می باشد اما توجه کنید که اصلاح شده بودن بذر های مذکور به معنای دستکاری ژنتیکی در آنها نیست زیرا در صورتی که تغییرات اصلاحی در حد کروموزومی باشند، گیاه تراریخته به حساب می آید که کیفیت غذایی آن را پایین می آورد.

کنجد هلیل از نوع کنجد های نیمه تیره به حساب می آید که درصد روغن در آنها بسیار بالا می باشد همچنین با توجه به قیمت بالای روغن کنجد، می تواند انتخاب خوبی را کشت باشد از طرفی دیگر با توجه به تحمل بسیار بالایی که در برابر حمله آفات مختلف دارد، می تواند به راحتی و بدون نیاز به استفاده از سموم و آفت کش ها، در برابر انواع عوامل بیماری زا مقاومت کند.

بذر کنجد سیاه

بذر کنجد سیاه کنجد هر چه رنگ تیره تری داشته باشد، دارای درصد روغن بیشتری است به این صورت که کنجد های سیاه نسبت به کنجد قهوه ای و کنجد های قهوه ای نسبت به کنجد سفید، پر روغن تر می باشد و استفاده از آنها نیز بیشتر برای تهیه روغن و روغن گیری خواهد بود اما در نظر داشته باشید که روغن های کنجد نیز با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند به این شکل که با توجه به اسید چرب های موجود در ترکیب نهایی آن، حرارت آستانه آنها نیز متفاوت خواهد بود.

هر چه ساختار اسید های چرب روغن کنجد کوتاه زنجیر تر باشند، می توانند دمای بالاتری را تحمل کنند از طرفی دیگر از آنها نیز بیشتر خوراکی برای موارد سرخ کردنی است اما با افزودن شدن کربن به زنجیر اسید چرب آنها، احتمال آسیب پذیری ساختار مولکولی روغن در حرارت های بالا، بیشتر می شود پس باید روغن این کنجد ها را برای مصارف خوراکی بکار گرفته شوند.

از کاشت و رشد بذر کنجد سیاه نیز، دانه های پر روغن کنجدی به دست می آید که دارای ترکیبی میانه از انواع اسید های چرب است و برای تهیه انواع روغن ها، کاربردی می باشد همچنین با توجه به وجود ترکیبات اسیدی در دانه های کنجد سیاه، در گذر زمان، هیچگونه بیماری آسیب زایی متوجه دانه های بذر کنجد سیاه نخواهد شد.

بذر های کنجد سیاه را می توان برای مدت های طولانی نگه داری کرد بدون آنکه درصد جوانه زنی آنها کاهش پیدا کند که این شاخص بیان کننده درصد احتمال وزنی جوانه زدن بذر ها به ازای گذشت هر سال است و شاخص مذکور برای بذر کنجد های فوق در گذر زمان تغییر نمی کند.

بذر کنجد خارجی

بذر کنجد خارجی بذر کنجد خارجی دارای اشکال و انواع مختلفی است که از جمله این بذر ها می توان به، بذر کنجد افغانی، هندی، پاکستانی و آرژانتینی اشاره کرد همچنین هر کدام از انواعی که در بالا بیان شد، خود دارای ویژگی های منحصر به فرد و متمایز کننده ای هستند به این صورت که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد تا بتوانید دیدگاه روشن تری در این مورد داشته باشید.

بذر کنجد افغانی،‌ دارای ظاهری تیره و متمایل به سبز است که دارای درصد روغن بالاتری است همچنین این بذر ها اغلب در شهر هایی مانند هرات و مزار شریف تهیه می شوند از طرفی دیگر بذر های افغانی با توجه به تحمل شرایط سخت محیطی، قابلیت کشت در اقلیم و آب و هوای مختلف را دارند.

بذر های هندی شباهت بسیار زیادی با انواع ایرانی دارند اما این بذر ها نسبت به گونه های ایرانی دارای فصل کشت متفاوتی هستند به این صورت که به دلیل اقلیم حاره ای که بر کشور هند حاکم می باشد و پرورش بذر ها در این شرایط، در بیشتر موارد برای کشت دوم و در اواخر بهار بکار گرفته می شوند.

بذر های پاکستانی نیز همانند انواع افغانی، دارای ظاهری متمایل به سبز می باشند با این تفاوت که رنگ دانه ها در آنها روشن تر است از طرفی دیگر گونه پاکستانی بذر های مورد بحث، کمترین مقدار مواد شیمیایی و غیر طبیعی را در مقایسه با دیگر بذر های خارجی کنجد دارد و همین موضوع، آن را به انتخاب نخست برای کشت کنجد ارگانیک مبدل می سازد.

بذر کنجد آرژانتینی نیز آخرین نوع بذر خارجی موجود در بازار های بین المللی و داخلی است که در این بخش به بررسی آن خواهیم پرداخت همچنین این بذر ها با توجه به کیفیت متوسطی که دارند، اغلب از تقاضای بالایی برخوردار نبوده و بیشتر خریداران نیز از آن برای تهیه سوخت های زیستی استفاده می کنند همچنین قیمت آن در مقایسه با دیگر بذر ها، پایین تر است.

خرید و فروش بذر کنجد

خرید و فروش بذر کنجد خرید و فروش بذر کنجد مانند سایر بذر های گیاهی و کشاورزی، از حالت معمول خود خارج شده است به این معنا که با ورود تکنولوژی های جدید به بازار های فروش مانند فضای مجازی و آنلاین، ارائه خدمات و محصول نیز در این بستر انجام می گیرد از طرفی دیگر بهره گرفتن از این ابزار و استارت آپ‌ها، فشار کاری را از روی دوش واحد های خدمات رسان برداشته و راحتی هر چه بیشتری را برای فروشندگان و خریداران فراهم می کند.

فضای مجازی با توجه به پتانسیل بالا و همچنین استفاده های زیادی که در بین مردم دارد، می تواند بستر مناسبی برای عرضه خدمات باشد به صورتی که نهایتا این امر سبب می شود که بسیاری از فروشندگان بذر های گیاهی، عرضه خدمات و محصولات خود را در چنین محیطی انجام بدهند که از یک سو هزینه تمام شده را به شدت کاهش خواهد داد و از طرفی دیگر سرعت ارائه خدمات را بالاتر می برد.

داد و ستد در فضای مجازی نیز تابع یکسری قوانین و شرایطی است که در نهایت رعایت آنها سبب می شود که اعتبار واحد خدمات رسان و همچنین اعتماد مشتریان به این مجموعه ها، افزایش پیدا کند به گونه ای که فرآیند فروش و تهیه بذر های کنجد از حالت سنتی و مرسوم خود خارج شده و خود را با تغییرات جهانی بازار های تجاری هماهنگ کند.

مجموعه ما با راه اندازی وبسایت اختصاصی خود، امکان کسب اطلاعات تخصصی و مفید را در مورد انواع بذر کنجد فراهم کرده است که شما با استفاده از اطلاعات ارائه شده در این بخش، قادر خواهید بود که شناخت بهتری در مورد ابعاد مختلف بذر های کنجد از قبیل نحوه کشت و همچنین انواع گونه های کسب کنید.

بذر کنجد عمده

بذر کنجد عمده فروش عمده به معنای ارائه مقدار بالایی از یک محصول در مدت زمان کوتاه است که به بالاتر رفتن آهنگ عرضه خواهد انجامید اما توجه داشته باشید که فروش عمده برخی محصولات در مقایسه با دیگر تولیدات موجود در بازار، از ضرورت بیشتری برخوردار است زیرا با حجم تقاضای بالاتری برخوردار می باشد اما در نظر داشته باشید که فروش عمده نیز نیازمند بستر و زیر ساخت های ویژه ای است.

قیمت بذر کنجد که توسط بازار های جهانی تعیین می شود، در بازه های زمانی خاصی از سال دچار تغییرات و نوسانات شارپی می شود که نوعی پیک قیمتی به حساب می آید و سبب می شود تا در نهایت امکان خرید به صرفه و اقتصادی برای خریداران وجود نداشته باشد از همین رو است که در مقاطعی که قیمت ها متعادل است، باید عرضه با سرعت بسیار بیشتر و در حجم بالاتری انجام گیرد.

اگر فروش در این مقاطع از سال به صورت عمده باشد، مشتریان می توانند به راحتی بذر کنجد مورد نیاز خود را خریداری و تهیه کنند و هزینه زیادی را نیز متحمل نشوند و همانگونه که در بالا نیز به آن اشاره شد، این امر نیازمند در نظر گرفتن تمهیدات ویژه ای می باشد تا در نهایت جریان عرضه محصول به شکلی پیوسته ادامه پیدا کند.

واحد فروش و بازاریابی تحت نظر این مجموعه با سابقه طولانی که در زمینه فروش و عرضه عمده بذر کنجد دارد، اقدام به راه اندازی درگاه فروش آنلاین اختصاصی کرده است تا مشتریان بدون نیاز به مراجعه حضوری، خرید مطمئن خود را از معتبرترین واحد فعال در زمینه عرضه بذر کنجد انجام دهند همچنین واحد فروش آنلاین ما می تواند تمامی کار های ثبت سفارش خارج از کشور و همچنین انجام فرایند های پرداخت را با مطمئن ترین روش انجام دهد.