استفاده از ورق گالوانیزه شیروانی در شیراز در صنعت بالستيك

یک ورق گالوانیزه شیروانی در شیراز پیشرفته را می توان با هزینه کم اما با دوام بالا به دست آورد. به عنوان مثال، رنگدانه های آبی آلومینات کبالت به دلیل رنگ آبی قابل توجه آنها است. عیب جزئی آن هزینه بالا و بازتاب ضعیف خورشیدی است.

 بنابراین، یک رنگدانه مقاوم‌سازی ایجاد می‌شود که به رنگ‌های آبی زنده با محتوای Co کمتر و انعکاس خورشیدی افزایش یافته دست می‌یابد که NaZn 0.9 Co 0.1 PO 4 است.. گفته می‌شود که رنگدانه آبی سنتز شده نشان‌دهنده توانمندی برای تولید یک رنگ اقتصادی چندمنظوره است که می‌تواند پوشش بیرونی خنک‌تر ضد خوردگی کمتری را به پرایمر بدهد.

تفاوت در ذائقه روانشناختی انسان برای زیبایی شناسی به گستردگی ترکیب رنگ ها کمک می کند. رنگ واکنش انسان را تحریک می کند و بر احساسات افراد تأثیر می گذارد. برای بررسی هوشیاری مغز انسان در زمینه پزشکی استفاده شده است. 

معماران نقش اساسی در انتخاب رنگ مناسب ساختمان برای دستیابی به محیطی سبز و زیبا دارند. استفاده نادرست از آن می تواند باعث ناراحتی حرارتی و در نتیجه افزایش دمای محیط و در نهایت گرم شدن کره زمین شود. نویسندگان استفاده مداوم از ورق‌های سقفی آلومینیومی نقره‌ای و قرمز را به دلیل بازتاب‌پذیری بالای سطحی آن‌ها توصیه کردند، در حالی که از استفاده از رنگ‌های بژ و سبز با بازتاب سطح پایین جلوگیری کردند، زیرا گرما را حفظ می‌کنند و دمای سطح را افزایش می‌دهند. رنگ‌های قهوه‌ای تیره و آبی برای کاربرد کمرنگ شدند.

انتخاب مواد، عایق و پوشش مناسب سقف به مهار گرمای بیش از حد منتقل شده از طریق سقف کمک می کند که باعث ناراحتی حرارتی در مناطق گرمسیری می شود. چنین موادی را می توان با استفاده از رنگ های روشن برای سطح سقف افزایش داد.

این مطالعه به بررسی مقاومت خوردگی ورق های سقف گالوانیزه در محیط های اسیدی و آب باران می پردازد. این امر با تعیین نرخ خوردگی ورق های سقف گالوانیزه در محیط های اسیدی و آب باران، تاثیر زمان قرار گرفتن در معرض بر مقاومت به خوردگی ورق های سقف گالوانیزه در محیط های اسیدی و آب باران و مطالعه تغییرات مورفولوژیکی از طریق میکروسکوپ الکترونی روبشی به دست خواهد آمد. ماده فلزی اولیه ای که در این کار استفاده می شود ورق های آلومینیومی و روکش شده با روی است.